[PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

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tazz
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar tazz » 02 Mai 2008, 18:20

Diantre, tjs sous blistayr, c'est tentant :)
"Donc je ferme après avis des juristes". Managing Director EDV en la_dilettante since summer 2008.

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Nobal
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 02 Mai 2008, 18:34

surtout pour camui...




huhuhu...
According to the Rockstar Social Club’s ‘100% Club’ - which lists everyone who’s completed the game, obviously - a certain ninjaraiden2003 has completed GTA IV on the Xbox 360 in 17 minutes and 15 seconds.

Now with all those stories circulating the web about cheating, the question has to be asked: Is this some kind of workaround or simply an anomaly on Rockstar’s part?

We’re still calling it as we see it, people.
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tazz
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar tazz » 03 Mai 2008, 00:23

Le test de Gameblog.

Sarasse, faudra peut être que je l'achète komême... mais en fait non, je préfère attendre.
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Nobal
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 00:43

Quelques details (pris dans les dernieres discussions d'un autre foroum : les 3 dernieres pages, sur 310 :)) qui emoustilleraient un joueur mort :


- il Y a même une interférence GSM avec l'autoradio juste avant qu'on reçoive un coup de fil, vous savez ce petit bruit bizarre qu'on entend parfois... incroyable parfois ce jeu.
-quand on klaxone à proximité de piétons, ceux ci partent en courant. le dernier à qui j'ai fait ça est parti en traversant la route sans regarder et boum un taxi qui passe le renverse sous mes yeux
- Le sang qui ruissèle doucement sur le trottoir lorsque l'on tue un gars. Au premier coup d'oeil, on ne le voit pas mais détail sympa. (faut dire que généralement on ne traine pas sur la scène de crime)
- A un moment je m'arrête pour prendre un hot dog, un gars tente de voler un 4x4 au feu rouge, il sort le conducteur et se bat avec lui. La police arrive, embarque le voleur et une ambulance arrive également pour s'occuper du conducteur qui git au sol... j'etais sur le cul
- Un orage éclate, une partie des passants sort le parapluie, les flics enfilent un ciré, j'ai même vu un gars mettre son attaché case sur la tête pour se protéger. D'autres courent se mettre à l'abri sous un porche ou sous un pont..
- les camions poubelles à 5h du mat (avec les 2 gus à l'arriere forcement )
- Ca m'est arrivé une seule fois: ma bagnole est tombée en panne. Le moteur se coupe, impossible à redémarrer (panne moteur/essence ?)
- Les journaux qui parlent des explosions et autres meurtres dont on est l'auteur.
- Bagnole de police: dans la fusillade, si une balle explose un gyrophare on encore voir l'ampoule tourner à l'intérieur. De plus si on endommage encore plus les gyrophares, on a droit à une sirène déglinguée digne de Shérif fait moi peur
- la lumière du plafonnier qui s'éclaire quand on ouvre la portière.
- la fumée qui s'échappe des fenêtres de la voiture quand on trimbale Jacob.
- ce que je trouve énorme aussi, c'est quand on tire une balle en pleine tête à un conducteur, celui ci s'effondre sur le volant et le klaxon retenti... parfois la voiture se met à accélérer toute seule pour partir dans une grande embardée...
- Quand une voiture explose aussi par exemple, lorsque l'on roule sur une pièce en feu de cette dite voiture, les pneus de mettent à brûler et éclatent aussi
- en parlant de flic, je me balladais sur la sorte de periph et la je vois un gros ralentissement devant, les voitures avancent doucement et dans l'angle, une bagnole de police totalement renversée avec les flics qui essayent de sortir de la caisse au beau milieu de la circulation xD
- Dans une cage d'escalier, je me retrouve nez à nez avec un SWAT, je le désoude d'un coup de pompe, son arme tombe au sol, un coup part, je prends la bastos et je perd de la vie !
- Je roule tranquille pour une fois, une voiture arrivant en face reverse un piéton qui fini sur mon capot
- Dans le même genre, je vais rentrer dans un batiment, j'entend un crissement de pneu et je vois un gars arriver à l'horizontale droit dans le mur à deux mètres de moi
- Le truc qui m'a tué... un bateau de plaisance me passe dessus, la nana qui le conduisait plonge pour me sauver !
- Ah un truc qui me ravit, c'est qu'apparemment maintenant en descendant d'une bagnole, en entend encore la musique de l'autoradio à l'extérieur. C'est peut être un détail pour vous, mais pour moi ca veut dire beaucoup
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BangoO
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar BangoO » 03 Mai 2008, 08:14

tazz a écrit :Le test de Gameblog.

Sarasse, faudra peut être que je l'achète komême... mais en fait non, je préfère attendre.

ventes-medias-f66/gta-grand-theft-auto-ps3-neuf-sous-blister-t27977.html :mrgreen:
Camui a écrit :BangoO, je t'aime.

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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar tazz » 03 Mai 2008, 14:18

Putain me tente pas, toi :D
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Zappy Bibicy » 03 Mai 2008, 14:54

Quelques details (pris dans les dernieres discussions d'un autre foroum qui me fait boucou rire) qui émoustilleraient un more, même joueur:

J'ai eu l'occaz de tester la version 360 officielle dans l'après midi, et voici mon mini CR uniquement basé sur la partie technique ; testé sur une core sans HDD :

Au risque de me faire des ennemis, le jeu est techniquement à la ramasse.
Il y a un aliasing de malade, et les popup sont , si bien que j'ai vérifié 2 fois de ne pas être en SD
Les décors sont en générale bien vide, et le système de caméra n'est pas ce qui fait de mieux.
Je comprend mieux le pourquoi de l'absence de vidéo Ingame

Pour l'animation, les persos qui trébuchent alors qu'on ne les a pas touchés

Niveau musique comme toujours, c'est impeccable, la gestion voix/musique est excellemment gérée

Bref, testé en mag devant quelque clients, tout le monde s'accordaient à dire que c'était une baffe technique. Mais dans le mauvais sens

A un moment je me mange un mur en voiture, sauf qu'il n'est apparu qu'une fois heurté !!!

Un client la manette en main, se tape une accélération pour finir dans la flotte verte;
Sauf que bizarrement il ne meurt pas. Donc il appuie sur Y pour sortir du véhicule,
et là il se retrouve sur une pelouse verte donc la texture vient à peine de s'afficher
Donc pas de flotte, mais un jardin, ou tout s'affiche progressivement.

Fou rire générale, mais gros malaise après.
This is Happening

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BangoO
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar BangoO » 03 Mai 2008, 15:25

tazz a écrit :Putain me tente pas, toi :D

Je t'offre meme le port en Belgique, vu que j'ai deja un colis pour toi :D
Camui a écrit :BangoO, je t'aime.

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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 17:18

machin quoted by zappy a écrit :Bref, testé en mag



Surement un wiiboy frustré ;) (j'adore quand les mecs prennent le temps d'ecrire des pseudos reviews basés sur pas grand chose, alors qu'il y a 12000 tests, et des millions de joueurs qui en parlent, connaissent deja les defauts.... montés ici en epingle, et surtout les qualités du titre)
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 17:24

"En ce moment (aujourd'hui), il y a -10% sur l'article de votre choix chez Auchan ! Donc moi qui m'étais acheté le pack PS3 + GTA IV mardi, j'ai réussi à récupérér les 43€ sur le pack, donc merci Auchan

ce qui fait le Pack PS3 + GTA = 387€"


PAchire.

BangoO a écrit :
tazz a écrit :Putain me tente pas, toi :D

Je t'offre meme le port en Belgique, vu que j'ai deja un colis pour toi :D


ça se vend sur ebay entre 60 et 70 euros en ce moment, et la pression monte depuis qu'on en trouve plus ;)
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 19:48

Ashroum, pas trop content que bangoo lui pose un lapin à zurich pour le deal de son gta blisterisé, s'est defoulé avec sa bmw façon ghostnico.

http://www.20min.ch/news/zuerich/story/12051041
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar freharte » 03 Mai 2008, 20:18

NOBO a écrit :Ashroum, pas trop content que bangoo lui pose un lapin à zurich pour le deal de son gta blisterisé, s'est defoulé avec sa bmw façon ghostnico.

http://www.20min.ch/news/zuerich/story/12051041



C'est fort aliasé, beaucoup de bloom et les couleurs sont un peu fades.
C'est la version 360 j'imagine.
Sinon, cette mission où il faut ramener son cousin du bar est assez réaliste.
"Tout homme qui fait quelque chose a contre lui ceux qui font la même chose, ceux qui font exactement le contraire et l'immense majorité de ceux qui sont d'autant plus critiques qu'ils ne font rien du tout."

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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar tazz » 03 Mai 2008, 20:59

BangoO a écrit :
tazz a écrit :Putain me tente pas, toi :D

Je t'offre meme le port en Belgique, vu que j'ai deja un colis pour toi :D


Bon, c'est bien parce qu'il est tjs blistérisé. :)
"Donc je ferme après avis des juristes". Managing Director EDV en la_dilettante since summer 2008.

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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 21:40

Ouai, mais ça risque de ne pas passer dans ton "escroquerie de console" (C)tazz2006, c'est la version ps3 que le bangoo a en double (à moins que....non tazz, hein, pas toi..)
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Re: [PS3-XBOX] Grand Theft Auto 4 (simulateur de Ghost)

Messagepar Nobal » 03 Mai 2008, 22:21

Les modes online commentés (un peu):


DEATHMATCH (2-16 Players)
Description: Kill the other players as many times as you can. The player with the most cash when the game ends wins. Remember to graciously loot the cash dropped by dead players.
Impressions: GTA IV's meat and potatoes deathmatch mode is probably your best introduction to the online component. It's fairly stock stuff, but the allure of carjacking an SUV, then crumpling some chump in Nebraska with the front end is hard to resist. Having the option to feature select weapons—say rocket launchers only—or limit them to classes adds welcome variety. We'd highly recommend setting your Deathmatch games to have "blips" turned off for a better experience. Also, turn your headset off, as this is the mode that seems to be packed with the most potty-mouthed douchebags.
Best For: Noobs. And those looking to make money out of making corpses out of noobs. Play it first!

MAFIYA WORK (2-16 Players)
Description: Doing the Mafiya's orders is a cut-throat business. Complete contracts before the competition does and get the rewards. The player with the most cash at the end wins.
Impressions: Probably the mode that's most "true" to the GTA single player experience, as you'll be competing against the clock and other players to get the job done. This is frantic stuff, as you'll race to checkpoints to deliver contraband or take out roving biker gangs to please the Mafiya. Tense!
Best For: Short attention spans and multitaskers.

CAR JACK CITY (4-16 Players)
Description: Steal whatever car the boss wants. Pay will depend on the condition of the car, unless it's stuffed with drugs. Whoever makes the most money wins. It's America, for beginners. Vehicles are represented by blue markers on the radar and the drop off points as yellow markers.
Impressions: A more focused version of Mafiya Work with a twist, as you'll have to strategically plan your car thievery. Is it worth it to hoof it to the "safe" car heist that everyone else is ignoring or take down whomever is going for the car with the drugs? Driving skills help, as you'll score more cash for cars in better condition.
Best For: Fast drivers who know the streets of Liberty City.

RACE (2-16 Players)
Description: Race to the finish, passing through each checkpoint in order. Hold Y to respawn your vehicle on the last checkpoint passed.
Impressions: Choose from super cars, muscle cars, vans, service, trucks, helicopters and more as you race through a set track on one of Liberty City's islands. We stand by our claim in our GTA IV review, in that the game's racing engine stands on its own. However, we definitely think you'll have more fun playing GTA Race, in which weapons are a factor. Helicopter and boat races add welcome variety, but they're not the main draw here—super cars are!
Best For: Improving your driving skills.

GTA RACE (2-16 Players)
Description: Race and fight your way through the checkpoints in order and then hit the finish. You can only hold one drive-by weapon at a time, hold X to drop your currently selected weapon when in a vehicle.
Impressions: Sexy vehicular combat that's even fun if you're in last place. Why? Just get to a rocket launcher, get out of your car and grief the other players. Muahahaha! Rockstar's take on Mario Kart and WipeOut, the very reason why guns plus cars is such a good idea.
Best For: A quick, get in, get out adrenaline rush. Also good for professional pains in the ass.

TEAM DEATHMATCH (3-16 Players)
Description: Take the other crew down. The crew with the most cash at the end wins. Remember to loot the cash dropped by deceased players. That's the way to get ahead.
Impressions: Not as frenzied (or fun) as lone wolf Deathmatch. Still, if you're looking for a quick way to cash up and have some trusted Team Deathmatch buddies, you can't really go wrong here.
Best For: Power leveling your pals and perfecting your head shots.

TEAM MAFIYA WORK (3-16 Players)
Description: You're a member of a crew doing contract work for the Mafiya. Complete contracts before the competition does and get the rewards. The crew with the most cash at the end wins.
Impressions: One of the more strategic online game types and one that requires a solid posse with reliable wheelmen. Having a dedicated driver, a couple sharpshooters and one player working to set up and maintain waypoints, as well as analyzing the Liberty City map, will do wonders for you.
Best For: Experienced players looking for a post-100% game completion thrill. Play it for forever!

TEAM CAR JACK CITY (4-16 Players)
Description: Your crew has to get hold of whatever cars the boss wants. Pay will depend on the condition of the car, unless it's stuffed with drugs. Whichever crew makes the most money wins. Simple. Vehicles are represented by blue markers on the radar and the drop off points as yellow markers.
Impressions: Like Team Mafiya Work, a good crew can make Team Car Jack City, just as a bad one can break it. Strategy is key here, with accomplished car thieves complemented well by a couple buddies hounding your opponents while they're en route to their own pick ups.
Best For: Experienced drivers and folks who don't mind riding in the backseat.

COPS 'N' CROOKS (4-16 Players)
Description: The crooks need to look out for each other while they escape. The cops have got to take the crew down. There are no second chances, so make your first one count.
Impressions: Almost two modes in one, as All For One follows the assassination game type, in which one player is the target and One For All makes it every man for himself. You'll switch sides after the first round is over, so be ready to hunt or be hunted.
Best For: Sharpshooters looking for some rapid fire variety.

TURF WAR (4-16 Players)
Description: Turf generates cash for a crew while they have control of it. So get control of it. Take some turf by occupying it for a period. The more members of your crew on that patch of turf, the quicker you will gain control. If the rival gang is near a patch of turf, you can't take control.
Impressions: Capture point style gameplay meats Team Deathmatch as you fight for control of one of the boroughs. Turf War can bog down if you're on guard dog duty, but when a full complement of Russians come after the Jamaican safehouse you're watching over, you'll know what pain is. Constant communication is key.
Best For: Those looking for a more low-key team based mode.

DEAL BREAKER (2-4 Players)
Description: A major deal is going down. Head over there with your crew and rip both parties off. Get hold of the merchandise and get out of there. No one can know that Kenny Petrovic was behind this, so get rid of all witnesses.
Impressions: An oddly set up co-op mission in which you must climb to the top of a multi-story structure, recover some drugs, then beat feet downtown after the leftover scum. Some randomness will probably add to the replay value, but after running through Deal Breaker on hard and not working up much of a sweat, you may never play it again. Still, the money's good.
Best For: Grabbin' loot.

BOMB DA BASE II (2-4 Players)
Description: A rival export business has a ship sitting in the docks waiting to be loaded. You must steal the explosives gain access to the ship and plant two bombs, one on the bridge, the other in the hold. Make sure you're not on the ship when she blows. Those are Mr. Petrovic's orders.
Impressions: Like Deal Breaker, it's GTA IV doing four-player co-op. You'll play on a level that you might not see in the single-player campaign, depending on your ending, so be warned that it's potentially spoiler-esque. You may only feel the need to play through it twice, despite its thrilling carjacking, helicopter piloting and heavy gun play.
Best For: Showing off your 'copter and sniper rifle skills. Play it last!

HANGMAN'S NOOSE (2-4 Players)
Description: The authorities have surrounded Francis International to take down Kenny Petrovic. Escape with him and the rest of your crew before the NOOSE tightens. You'll need to get some transport first.
Impressions: Fight your way through a sea of SWAT... err, NOOSE officers. You only have a handful of lives and the NOOSE won't stop, so you better have a handle on gunplay and you better find cover. Think Cops 'n' Crooks but with much higher stakes.
Best For: Four damn good cop-killers.

FREE MODE (2-16 Players)
Description: Kick back. Liberty City is your playground, only your playmates ain't so nice. Have fun out there.
Impressions: If you just want to mess around, make your own rules—Make a six-star wanted level a group effort! Group stunt jumps!—this is the mode for you. If you're really in the mood for some GTA improv, Free Mode (and maxed out private slots) can keep you busy for hours. Makes you pray for a saved film feature.
Best For: Anyone and everyone. Play it for forever! And beyond!
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